Projektowanie wnętrz zgodne z metodą wyznaczania celów SMART
Projektowanie każdego wnętrza zaczyna się od postawienia celów projektu.
Jak stawiać dobre cele w przypadku architektury wnętrz? My posługujemy się metodą SMART. Cel projektu wnętrz powinien być specyficzny, to znaczy, że zarówno klient jak i architekt wnętrz wiedzą, jaki ma być efekt końcowy projektu wnętrza. W przypadku projektów wnętrz mieszkalnych architekt wnętrz powinien zrozumieć klienta. Do tego nie wystarczy wiedza zdobyta z zakresu projektowania. |Potrzebne jest doświadczenie życiowe i dojrzałość. Architekt Wnętrz musi zrozumieć przyzwyczajenia, i nawyki swoich klientów. Jak spędzają wolny czas? Jak korzystają z przestrzeni? Jakie mają codzienne zadania? Inaczej projektuje się dla klienta, który często spotyka się ze znajomymi a inaczej dla osoby, która w domu poszukuje spokoju i wyciszenia.
Projektowanie wnętrz biznesowych
W przypadku projektów wnętrz komercyjnych liczą się cele biznesowe. Architekt wnętrz, który projektuje wnętrze komercyjne musi rozumieć, jaka jest rola projektowanej przestrzeni w biznesie. Za każdym razem musimy rozumieć cele naszego klienta. Musimy rozumieć, po co dana przestrzeń jest projektowana. Jakie przestrzeń komercyjna ma realizować zadania? Trzeba rozumieć użytkowników i klientów docelowych. Trzeba wiedzieć, jaka jest strategia danej firmy. Kto jest klientem docelowym i czym firma chce się wyróżnić na tle konkurencji? Jaką rolę pełni projekt w kontekście komunikacji marketingowej? Jaka jest polityka cenowa biznesu? Jaką rolę dana przestrzeń pełni w dziedzinie dystrybucji i promocji?
Sztuka, którą możesz zrealizować
Cel powinien być mierzalny i zaplanowany w czasie. Klient i architekt ustalają harmonogram i zakres prac. Projekt wnętrza to też „sztuka” myśl kreatywności twórcy z możliwością realizacji. Sztuka, z możliwością realizacji to sprawia, że cel jest ambitny i realny.
Jaki cel chcesz osiągnąć dzięki projektowi wnętrz?
0 comment